ONLINE KURZY ZDARMA

Toto jsou aktuálně dostupné lekce, jejichž počet pravidelně rozšiřujeme.

Tento kurz aktuálně obsahuje celkem

0
dostupných videí
0
cviků
0
minut obsahu
0
úkolů ke splnění

Kurz stále aktualizujeme a doplňujeme o nová cvičení.

Ukázka on-line kurzu dog fitness

Principy a základy dog fitness

Balanční cvičení na různých druzích balančních pomůcek je velmi vhodné pro zvýšení a udržení aktivní fyzické kondice psů. Je to zásadní cvičení pro zapojení správných svalových skupin potřebných pro stabilitu středu těla (hlubokého stabilizačního systému), sílu, výkonnost a rychlost.

Tato forma zábavného cvičení se dá využívat v průběhu tréninkového plánu, nebo taktéž mimo sportovní sezónu a při špatných klimatických podmínkách pro udržení správné fyzikcé aktivity psa.

Balanční cvičení napomáhá ke správnému držení pohybového aparátu, zlepšuje koordinaci pohybu psa, slouží jako prevence proti kulhání, atd.

Každé cvičení v tomto kurzu obsahuje doporučení týkající se věku nebo pro konkrétní kondice.

K rozvoji správné neuromuskulární aktivity a funkce může přispět řada koordinačních, propriorecepčních a rovnovážných cviků v sériích v době trvání 1-2 minuty. Nejen, že vhodné cvičení není pro vaše štěně nebezpečné, ale bylo prokázáno, že cvičení zvyšuje hustotu kostní tkáně a snižuje se riziko zlomenin kostí u mladých psů.

Aktivní strečink

Aktivní strečink by měl být prováděn vždy na zahřátých svalech psa. V opačném případě hrozí riziko poškození svalů, na kterých může dojít k tzv. mikrotraumatům svalových vláken. Aktivní strečink je velmi důležitou součástí přípravy pohybového aparátu na výkon psa a bohužel je stále podceňován. Pes si během aktivního strečinku sám protáhne důležité svalové skupiny. Aktivní strečink využívá menší rozsah pohybu kloubů a svalů. Pes by měl v dané poloze vydžet až 20 sekund a každý cvik je vhodné alespoň 3-5x zopakovat.

 

Aplikováním aktivního strečinku protáhnete důležité svalové skupiny vašeho psa a svaly páteře, které napomůžou celkovému uvolnění, zabrání zkrácení a ztuhlosti svalů.

Zkrácené svaly nedokážou pracovat efektivně a chronicky (dlouhodobě) stažené svaly mohou potenciálně vést ke vzniku kompenzačních oblastí, a následně zvýší vznik zranění.

Správně bychom měli aplikovat aktivní strečink 2x do týdne, abychom podpořili udržení správného rozsahu kloubů, svalů a flexibility.

Trénink základních pozic

Základní pozice jsou klíčové pro rozvoj správných rovnovážných schopností vašeho psa. Správně by jsme se tréninkem základních pozic měli věnovat už ve štěněcím věku, kdy je trénink základních pozic důležitou součástí pro správný rozvoj muskulárního systému a vlastní propriorecepce.

Mladá zvířata mají horší koordinaci a méně si uvědomují vlastní tělo. Chůze a správné kladení nohou je dovednost, které se musí učit. Odborně se tomu říká motorická kontrola a propriorecepce. Jen si vzpomeňte na tříleté děti, které několikrát denně upadnou na kolena, a na různé způsoby chůze, které vidíme např. u adolescentů. 

Nedostatečná kontrola a neuvědomělé kladení končetin mohou přispívat ke vzniku zranění. Proto by jsme se měli věnovat tréninku základních pozic. Dobře promyšlený režim cvičení základních pozic může napomoci k rozvoji dovednosti správné chůze, rozložení hmotnosti během pohybu a je třeba ho považovat za zásadní součást v dog fitness.