ONLINE KURZY ZDARMA

Toto jsou aktuálně dostupné lekce, jejichž počet pravidelně rozšiřujeme.

Tento kurz aktuálně obsahuje celkem

0
dostupných videí
0
cviků
0
minut obsahu
0
úkolů ke splnění

Kurz stále aktualizujeme a doplňujeme o nová cvičení.

Ukázka on-line kurzu dog fitness

Principy a základy dog fitness

Balanční cvičení na různých druzích balančních pomůcek je velmi vhodné pro zvýšení a udržení aktivní fyzické kondice psů. Je to zásadní cvičení pro zapojení správných svalových skupin potřebných pro stabilitu středu těla (hlubokého stabilizačního systému), sílu, výkonnost a rychlost.

Tato forma zábavného cvičení se dá využívat v průběhu tréninkového plánu, nebo taktéž mimo sportovní sezónu a při špatných klimatických podmínkách pro udržení správné fyzikcé aktivity psa.

Balanční cvičení napomáhá ke správnému držení pohybového aparátu, zlepšuje koordinaci pohybu psa, slouží jako prevence proti kulhání, atd.

Každé cvičení v tomto kurzu obsahuje doporučení týkající se věku nebo pro konkrétní kondice.

K rozvoji správné neuromuskulární aktivity a funkce může přispět řada koordinačních, propriorecepčních a rovnovážných cviků v sériích v době trvání 1-2 minuty. Nejen, že vhodné cvičení není pro vaše štěně nebezpečné, ale bylo prokázáno, že cvičení zvyšuje hustotu kostní tkáně a snižuje se riziko zlomenin kostí u mladých psů.

Trénink základních pozic

Základní pozice jsou klíčové pro rozvoj správných rovnovážných schopností vašeho psa. Správně by jsme se tréninkem základních pozic měli věnovat už ve štěněcím věku, kdy je trénink základních pozic důležitou součástí pro správný rozvoj muskulárního systému a vlastní propriorecepce.

Mladá zvířata mají horší koordinaci a méně si uvědomují vlastní tělo. Chůze a správné kladení nohou je dovednost, které se musí učit. Odborně se tomu říká motorická kontrola a propriorecepce. Jen si vzpomeňte na tříleté děti, které několikrát denně upadnou na kolena, a na různé způsoby chůze, které vidíme např. u adolescentů. 

Nedostatečná kontrola a neuvědomělé kladení končetin mohou přispívat ke vzniku zranění. Proto by jsme se měli věnovat tréninku základních pozic. Dobře promyšlený režim cvičení základních pozic může napomoci k rozvoji dovednosti správné chůze, rozložení hmotnosti během pohybu a je třeba ho považovat za zásadní součást v dog fitness.

HK / PK přechody s čočkou

Přechody hrudních a pánevních končetin přes statickou podložku v základní pozici stání je skvělé dynamické cvičení celého těla, které střídavě posouvá přesun těžiště z přední a zadní části těla. Cvičení vychází z předchozí kapitoly Dog fitness pro začátečníky, ale s přidáním čoček se jedná už o náročnější koordinaci a propriorecepci.

Toto cvičení posiluje celé tělo:

  • Hrudní končetiny (především triceps a biceps)
  • Pánevní končetiny (quadriceps, glutes a hamstringy)
  • Střed těla
  • K tomu navíc vyžaduje samotné vnímání vlastního pohybu (propriorecepci) a koordinaci mezi přední a zadní částí těla.

Cvičení je vhodné pro:

  • Mladé psy od 8 měsíců nebo 1 roku
  • Sportující psy
  • Feny po štěňatech
  • Starší psi, kteří jsou v dobré kondici a bez onemocnění pohybového aparátu
  • Zahájení kondičního tréninku

Správné provedení:

  • Pohyb při přesouvání se na hrudní končetiny dopředu a pánevní končetiny dozadu má být plynulý v obou směrech a krásný, vyvážený postoj
  • Pamlsky by jste měli podávat níže, aby pes dokázal správně rozložit váhu a přesouval své těžiště bez obtíží
  • Končetiny by měl pes přesouvat jednotlivě dopředu a dozadu
  • Cvičení přinese nejlepší výsledky, když bude povrch balančních čoček rovný, nikoli vypouklý nebo vydutý

Na co si dát pozor:

  • Špatné podávání pamlsků z vysoké pozice (pozor na dobrý sklon páteře a hlavy během stání)
  • Pes se přesouvá dříve, než skončí správnou pozici ve stání
  • Skákání dopředu a dozadu